Inne

Blog o marketingu od strony biznesowej – czy można go skapitalizować?

Blogi są z reguły traktowane jako publikacje o charakterze hobbystycznym – tworzą i prowadzą je pasjonaci z poszczególnych dziedzin, a ich motywacją jest wyłącznie samorealizacja i dzielenie się własnymi spostrzeżeniami na wybrany temat. W przeciągu kilku ostatnich lat można jednak zaobserwować pewne zmiany w tym trendzie, które bardzo odbijają się na tym, jak faktycznie wygląda typowe blog o marketingu. O czym mowa tu dokładniej? Jest to przede wszystkim kwestia tego, co jest głównym celem takiego blogu oraz jaką pełni on funkcję.

Czy zmiana charakteru blogów wyszła im na dobre?

Blogi jak https://monikaapitz.pl/ uległy zmianie przede wszystkim dlatego, że ich charakter, przynajmniej w częściowym stopniu, nastawiony został na zysk. Wbrew pozorom, zmiana ta może zostać uznana za korzystną. Dlaczego? Jeśli motywacją do tworzenia blogów jest zarobek, można spodziewać się także ich lepszej jakości. Powód jest bardzo prosty – w momencie, gdy blog staje się produktem, dotyczą się go zasady rynku. Im lepszy blog, tym większy sukces – nikt nie chce w końcu czytać nudnych i nieinformatywnych publikacji! Kapitalizacja internetowych wpisów w bardzo pozytywny sposób przełożyła się na ich ogólną jakość.

Jakie korzyści może przynieść nam blog o marketingu?

Aby zarobić na blogu, należy go prawidłowo ukierunkować. Publikacja tego typu musi być nastawiona na promocję, lecz nie można oznaczać to, że może zabraknąć w niej faktycznych treści. Wręcz przeciwnie. Blogi o charakterze promocyjnym lub reklamowym muszą być zachęcające dla czytelnika, a wzmianka dotycząca konkretnej firmy powinna stanowić zaledwie ich niewielki, nieznaczący element.